Stii momentul acela cand iti vine sa iti smulgi fiiiir cu fir, pana cand nu mai ramane nimic in cap? Asta simt eu de fiecare data cand trebuie sa fotografiez produsele.
Nu e deloc usor sa faci poze care sa arate bine, cel putin nu atunci cand esti complet lipsit de talent 🙂 Cum este cazul aici de fata. Insa e atat de important ca fotografiile tale sa arate impecabil daca ai o afacere online. Sau daca nu impecabil…macar pe zi ce trece mai bine!
Sa luam spre exemplu luminozitatea. Daca poza e intunecoasa, este ca si cum ti-ai primi clientii intr-un magazin cu lumina stinsa ori fara curent. Cum ar putea sa iti cumpere prajiturile/sosetele/pantofii daca nu ii vede, nu?
La fel de rau este si daca luminozitatea e prea mare. Nu ti-ai primi clientii intr-o camera in care reflectoarele bat fix in ochii lor, nu?
Acum imagineaza-ti ca posibilul tau client intra in magazinul tau curat, in care temperatura este potrivita si miroase ataaat de placut, incat nu numai ca n-ar vrea sa plece, dar se simte ca-n vacanta. Toti ne dorim sa ne petrecem cat mai mult timp in vacanta, nu?
Daca si tu vrei sa iti duci clientii in vacanta de fiecare data cand iti vad fotografiile, atunci uite ce ai de facut:
– Fa pozele la lumina naturala, pe timp de zi. Niciodata, dar niciodata seara 🙂
– Asaza produsele pe un fundal curat, deschis la culoare, fara cute si mat. Poti folosi bucati de tapet sau o placa de lemn vopsita, ori mdf cu tapet aplicat pe el. Nu material textil. Nu plastic.
– Fa cat mai multe poze, din cat mai multe unghiuri. Nu stii niciodata ce descoperi daca fotografiezi produsul de sus, ori de jos in sus 🙂
– Dupa ce alegi fotografiile care iti plac mai mult, editeaza-le. Sansele ca fotografiile tale sa fie perfect sunt din pacate, aproape de zero. Poti folosi un editor simplu precum Picasa, ori poti incerca Photoshop daca vrei sa te aventurezi 🙂 Daca iti editezi pozele direct de pe telefon, atunci nu trebuie sa iti lipseasca Lightroom.
– Pentru a le edita cat mai natural, ai nevoie sa te joci cu luminozitatea (brightness,exposure,highlights), un pic cu saturatia (vibrance si saturation) dar si cu temperatura, ca sa poti modifica nuantele acelea suparatoare de galben 🙂
Stiu ca suna obositor, si uneori chiar este. Dar daca nu ai o poza buna, degeaba ai un produs senzational. Fotografia nu este esentiala, in mediul online este insusi produsul 🙂
Pozele de pe www.lecose.ro sunt 90% facute de mine, cu iphone. Editate de cele mai multe ori in Photoshop sau Lightroom, in continua imbunatatire, inca departe de perfectiune 🙂
Mai jos un exemplu de poza simpla si editata, ca sa vezi ce diferenta poate face un pic de magie:
Tine cont ca poza a fost facuta in conditii bune 🙂 cu lumina naturala, cu telefonul, apoi a fost editata tot pe telefon cu Lightroom. Nu sunt vreo experta in fotografierea de produse sau in editarea fotografiilor, iar articolul acesta este destinat celor care sunt la inceput si simt nevoia sa isi imbunataseasca un pic tehnica 🙂
Si nu uita.. Iubeste Zambeste Viseaza