Brandul, noul tau iubit -scurta introducere in branding

Introducere in branding

Cine e Brand? E noul tau iubit. Vrei sa fie iubitul tau pentru ca e reflexia ta. Imagineaza-ti ca afacerea ta ar fi doar un puzzle nereusit daca tu nu ai lua piesa cu piesa sa le pui cap la cap. Modul in care oamenii vad ca asezi piesele e brandul tau. Ceea ce ii faci sa simta? Brandul tau. Ce povestesc despre tine? Brandul tau. Cum se gandesc la tine? Brandul tau.

Fie ca e vorba de brandul personal sau al unei afaceri, noul tau iubit nu apare din senin. Brandul il creezi in timp, de cele mai multe ori fara ca macar sa realizezi asta. Felul in care le vorbesti clientilor, culorile pe care le alegi in design, logoul, valorile pe care le inspiri si in care crezi, motto-ul, toate acestea, combinate, formeaza brandul.

Ca si cum ai asorta hainele pe care le porti, asa trebuie sa iti asortezi si vocea, imaginea si activitatea, cu obiectele sau serviciile pe care le promovezi. Nimeni nu vrea sa poarte pijama si pantofi cu toc, nu?

Si ca sa ne ducem si mai in detaliu, imagineaza-ti ca deschizi Instagram-ul. Intri pe profilul unei companii si totul este in nuante de rozuri si bejuri, este o afacere care face fotografii de bebelusi si are un logo cu flori delicate si un aparat foto schitat. In descriere te imbie sa ii pastrezi bebelusului cele mai frumoase amintiri inca din primele zile de viata. Profilul acela respira prin toti porii acelasi ton. Aceleasi nuante. Transmite aceleasi emotii. Striga la tine “suntem oameni de incredere, calmi si calzi, creativi si dornici sa iti aducem bucurie in viata”. E clar ca l-au cunoscut deja pe domnul Brand 🙂

Mergand intr-un registru mai serios, Philip Kottler defineste brandul ca fiind „un logo, un simbol sau un design, un nume sau combinatia lor definind si diferentiand un produs sau o companie” si se remarca prin „6 tipuri de semnificatii pozitive transmise: atribute, beneficii, valori, cultura, personalitate, tip de consumator caruia i se adreseaza”.

Cum faci sa te mariti cu domnul Brand?

1. Faceti cunostinta

Te intrebi cine sunt clientii tai si cum ar arata ei daca i-ai aseza la masa in fata ta.

2. Le oferi atentia ta

Te intrebi ce doresti sa simta clientii tai atunci cand se gandesc la tine.

3. Il ceri pe Brand in casatorie

Te intrebi ce simboluri, ce culori, ce mod de a vorbi ar reprezenta cat mai bine ceea ce doresti sa transmiti clientilor. Si incerci sa le aduni pe toate sub aceeasi umbrela.

4. Traiti fericiti pana la adanci batraneti

Le multumesti clientilor existenti si le aduci aminte de tine, ai enorm de multe sanse sa se intoarca la tine sau sa te recomande daca sunt multumiti, asa ca nu mai sta pe ganduri si cucereste-i!

Eu si Brand ne-am indragostit inca din prima clipa, cand am inceput Le Cose Animate. Dar in timp am crescut impreuna si s-a conturat natural imaginea calda a unor creatori de povesti, care iubesc frumosul in toate formele lui, cu logo si design in culori delicate, feminine, dar aerisite si curate. Pastrez de ani acelasi stil, pentru ca ma reprezinta si ma incanta.

Asa ar trebui sa fie si brandul tau, sa te reprezinte pe tine si munca ta, sa le arate celorlalti cine esti si cum ii poti ajuta, cum le poti face viata mai fumoasa.

Brandingul Le Cose il poti analiza aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.